Vysvětlivky - třístranný sklápěč
třístranný sklápěč:
Sklápí na levou stranu.
Sklápí na pravou stranu.
Sklápí dozadu.
- Třístranný sklápěč - korbu je možné sklápět jak dozadu, tak do boků. To umožňuje použít vozidlo jak pro samostatný provoz, tak v soupravě s přívěsem. Typická pro tuto konstrukci je stejná výška všech bočnic. Zdvihací mechanismus musí být umístěn ve středu korby. Toto provedení je nejuniverzálnější.
- Jednostranný sklápěč - dnes výhradně sklopný směrem dozadu. Levá a pravá bočnice jsou pevné, nesklopné. Sklopná je pouze zadní bočnice, případně zadní bočnice úplně chybí a jediným opatřením proti vysypání nákladu je sklon dna korby. Dno je v zadní části zdvižené. Tento způsob vyklápění se užívá jak u samostatných vozidel (nazývaných také dampr, z anglického dumper), tak u sklápěcích návěsů.
- Dvoustranný sklápěč - korbu je možné sklápět pouze do boků, zadní bočnice je pevná. Používá se u vozidel, která jsou spojena do soupravy se stejně vybaveným přívěsem. Vysypání materiálu je možné bez rozpojení soupravy.